- Yaza İncecik Girmek ...
- Şok Diyetlere Aldanm...
- Pazartesi Diyete Baş...
- Diyet Yapmadan Fazla...
- Bilinçsizce Yapılan ...
- Yoksa Evdeki Basküll...
- Yaz Geliyor..Şok Diy...
- Diyetlerinizde Balığ...
- Kışın Ne Yapalım Da ...
- Dikkat! Balon diyet ...
- Sütaş Bebeklere Özel...
- Şişmanlık aileden ge...
- Dondurma Besin Depos...
- Çocuğa Yemekte Örnek...
- Çocuklarda İştahsızl...
- Niçin Anne Sütü
- Çocuğunuz Niye Şişma...
- Çocuğunuz Yemek Yemi...
- İyi Beslenen Çocuk B...
- 2-5 Yaş Arası Çocukl...
- Sıcak havalarda besl...
- Patates Çorbası
- Patates Topları
- Çabuk Makarna
- Kakaolu Kare Dilimle...
- Sıcak Tavuklu Salata...
- Güveçte Kremalı Pata...
- Ekmek Dilimleri
- Beyaz Peynir Tavası ...
- Fırında Makarna
- Eti Sağlıklı Tüketme...
- Fındık Yiyin Huzurlu...
- Patatesten maksimum ...
- Sağlıklı pişirme öne...
- Mısırın püskülü teda...
- C vitamini yararlı m...
- Sade Çikolata Kalbe ...
- Badem Neye İyi Geliy...
- Yediklerinizden en f...
- Bu kuruyemişler fayd...
- Ülser Hastalarının E...
- Şekerli, Şerbetli Ta...
- Sebze ve Meyveler Fa...
- Kalbiniz için domate...
- Mide İçin Faydalı ve...
- Yaşlılığa Yumurtanın...
- Migreni Tetikleyen B...
- Hastalıklarınıza gör...
Sade Çikolata Kalbe İyi Geliyor
Doktorlar bir süredir sade çikolatanın sağlığa iyi geldiğini söylüyordu. Son araştırmalar da bunu doğruluyor.
Araştırmacılar hergün bir miktar sade çikolata yemenin yüksek tansiyona iyi geleceğini söylüyor. Amerikan Tıp Derneği Dergisinde yayınlanan araştırmada Köln Üniversitesi Hastanesi doktorlarından Dirk Taubert ve ekibi yüksek tansiyon hastası 44 kişiye çikolata rejimi uyguladı. Doktor Taubert araştırma bulgularını anlatıyor:
Sade çikolatanın hastalarda sistolik yani büyük kan basıncını 2.9 ünite, diastolic yani küçük tansiyonu ise 1.9 ünite düşürdüğünü gözlemledik. Beyaz çikolatanın ise hiçbir etkisi olmadı.
Başka araştırmalar sütlü ve beyaz çikolatanın ya da sütle birlikte tüketilen sade çikolatanın aynı yararı sağlamadığını gösteriyor. Sade çikolata polifenol adlı kimyasal bir madde içeriyor. Dr. Taubert bu kimyasal maddenin vücuttaki nitrik oksid üretimini arttırdığını ve artan nitrik oksidin damarların genişlemesine neden olarak kan dolaşımını hızlandırdığını belirtiyor. Artan kan dolaşımı da tansiyonun düşmesini sağlıyor:
Araştırmalarımız sağlıklı bir diyetin yanında her gün bir miktar sade çikolata tüketmenin yararlı olduğunu kanıtlıyor.
Bu, yüksek tansiyon sorunu olanlar için iyi haber. Ancak bazı kişiler sade çikolatanın tadını sevmeyebilir.Araştırmaya katılan hastaların hiçbirinde kilo artışı görülmemiş. Doktorlar günde 7 gram sade çikolata yemenin tansiyonu düşürmek için yeterli olduğunu söylüyor.
Bu kadar az miktarda çikolatanın kan basıncı düşürmek için yeterli olması bizi de şaşırttı.
Az miktarda çikolatanın yeterli olması iyi bir şey çünkü çikolata fazla miktarda yağ içeren bir gıda. Dr. David Katz kilo kontrol uzmanı. Katz, fazla çikolata yemenin zararlı olabileceği konusunda uyarıyor.
Bu uyarı yerinde çünkü aşırı kilonun yüksek tansiyonu olan kişiler için iyi olmadığı biliniyor.
Kaynak : VOA
31 Ocak 2011 18:13
YORUM YAZ







