- Ekmeksiz Hayatın Tad...
- Sağlıklı Bir Yaşam İ...
- Bazı diyetler böbrek...
- Su İçmeyi Sevmiyoruz...
- Bebeği Memeden Ne Za...
- Hafif Yiyecekler Atı...
- Buzlu Kahveler Aslın...
- Şeker de En Az Tuz K...
- Şeker Hastaları Yazı...
- Aşırı Şeker Tüketimi...
- Fıtık Cinsel Hayatı ...
- Adet Gören Kadınlar ...
- Yanlış Seçim Ayakta ...
- Menopoz Döneminde Di...
- Saç Dökülmesi Hastal...
- Ani ve Şiddetli Baş ...
- İdrar Kaçırmaya 15 D...
- Kadınlara Peeling Ya...
- Kadınların Kalbi Ned...
- Kadınlar Dikkat ! Ho...
- Erkekler “Karizmatik...
- Erkeklerin Kabusu: Y...
- Doğum Kontrolünde Sı...
- Yalnızlık erkeklere ...
- Prostatla Gelen Cins...
- Cinsel Performansı D...
- Erkeklere Cep Telefo...
- Kemik Erimesi Erkek ...
- Vücudumuzun En Yarar...
- Prostat Böbrek Yetme...
- Boyu Küçük Kalbe Zar...
- Çocuğunuzun Ayağı İç...
- Göz Tembelliği 6. Ay...
- Çocuğunuzun Sağlığı ...
- Çocuklarda İştah Art...
- Çocukları Kış Enfeks...
- Çocuklar Kulak Ağrıl...
- Bebeklerde Ani Sıçra...
- Çocuklarda Diş Fırça...
- Ağız ve Diş Sağlığı ...
- Beyni “Genç” Tutmanı...
- Başarısız Burun Este...
- Kemiklerin En Güçlü ...
- Kış Güneşi ile Kış D...
- Dr. Mehmet Öz’den Ye...
- Burun Estetiğinde Mo...
- Beyninizin Daha Dinç...
- Zeytin Yaprağının Za...
- Aileniz ve Çevrenizl...
- Kısa Sürede Yüzünüzü...
- Güneşe Duyulan Özlem...
- İş Stresi Uyku Felci...
- Aşk Kimyamızı Değişt...
- Yeni Başlangıçlarını...
- Sözel Şiddet Kadının...
- Talih Kuşu İkramiye ...
- Kurban Kesimini Çocu...
- Bedenimiz Yaşadığımı...
- Fanatizm Bir Coşku m...
- Evlilikteki Gerginli...
- "Migren Günlüğü...
- Çölyak Her 100 Kişid...
- Reflü Ameliyatına Gö...
- Kalbiniz Ne Kadar Ge...
- Kalp Sağlığı Hakkınd...
- Kalbimize Yaptığımız...
- Kanserin Genel Ön Be...
- Burun Tıkanıklığını ...
- Diyabet Kalp Hastalı...
- Kansızlık Ciddi Hast...
Şeker de En Az Tuz Kadar Zararlı
Kahveyi çayı fazla şekerli içmek, gün içinde çok fazla tatlı tüketmek ve yerli yersiz abur cubur yeme alışkanlığı… Gereksiz şeker alımına yol açan bu durumlar, kalp sağlığını olumsuz etkiliyor. Memorial Hizmet Hastanesi Kardiyoloji Bölümünden Doç. Dr. Rifat Eralp Ulusoy, basit şeker ve şeker yerine kullanılan diyet ürünlerin kalp ve damar hastalıklarını tetikleyici etkisi hakkında bilgi verdi.
Şeker de en az tuz kadar zararlı
Şeker vücudumuzun günlük işleyişi açısından yağlarla beraber yakıt görevi görmekte ve bu amaçla kullanılmaktadır. Ancak bu tüketimin aşırıya doğru gitmesi neticesinde pek çok sağlık problemi yavaş yavaş ortaya çıkmaktadır. Yakın zaman önce ABD’nin saygın dergilerinden “Hipertension”da yayınlanan “INTERMAP” çalışmasının sonuçları bizlere tuz tüketiminin yanı sıra; şeker tüketiminin de fazla olmasının kalp-damar sağlığı açısından ne kadar tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini bildirilmiştir.
Diyet ürün deyip geçmeyin
Araştırmalara göre Amerikan ve İngiliz vatandaşları arasında günlük diyet içecekler, diyet şeker kullanımı ve normal şeker tüketimi karşılaştırılmış ve her iki ülke vatandaşlarının kan basınçları araştırılmıştır. Amerikan vatandaşlarının İngilizlere göre daha fazla şekerli sodalı içecekler ve diyet içecekleri tükettiği saptanmış ve istatistiksel karşılaştırmada büyük ve küçük tansiyonun (sistolik ve diastolik kan basıncı) direkt olarak bu tüketim ile orantılı olduğu saptanmıştır. Ayrıca istatistiksel olarak incelendiğinde günlük kalori alımının, idrar sodyum ve potasyum atılımının, günlük alkol ve kolesterol ile yağ tüketimi ile şekerli bir içecek tüketiminin (355 ml/gün, bir teneke kutu şekerli içecek) büyük kan basıncını 1,6, küçük kan basıncını da 0,8 puan arttırdığı (istatistiksel olarak boy/kilo düzeltmesi ile bu değerler 1.1/0.4 olarak bulunmuştur) saptanmıştır. Bu deneklerin hepsinin beden-kütle indekslerinin daha yüksek olduğu ve günlük almaları gereken potasyum, magnezyum ve kalsiyumu alamadıkları da saptanmıştır. Diğer yandan diyet ürünleri tüketiminin ise kan basıncı ile ters ilişkili olarak bulunduğu bildirilmiştir.
Meyve sularına dikkat!
Amerikan Kalp Birliği meyve suyu tüketiminin cinsiyet, yaş ve günlük aktivite seviyeye bakılarak erkekler için günde £150 kalori, kadınlar içinse £100 kalori ile sınırlandırılması gerektiğini bildirmiştir. Ancak bu bildirime rağmen bu araştırmadaki ortalama rakam 400 kalori seviyesinde olup, bu insanların hepsinin beden-kitle indeksleri yüksek olarak bulunmuştur. Yüksek oranda tuz tüketen deneklerin aynı yüksek oranda şeker de tükettikleri ve bu vakaların kan basınçlarının daha yüksek olduğu bildirilmiştir.
Şekerli içecekler kan basıncını artırıyor
40–59 yaşları arasında toplam 2696 vakada yapılan bu araştırmaya göre; şekerli içeceklerin fazla tüketilmesi kan basıncını artırmaktadır. Aşırı tuz tüketen insanlarda ek olarak aşırı şekerli içecek tüketimi de artmakta ve bu da kan basıncını yükseltmektedir. Bu nedenle şekerli içecekler, şeker ve tuz tüketiminin sınırlandırılması kalp-damar sağlığının korunması açısından gereklidir denilebilir.
YORUM YAZ







